2012. május 8., kedd

Casio ProTrek PRG-240 1/2

Mióta teljesen kipurcant a tríciumos UZI Protector karórám, lesem a különféle oldalakat, hogy milyen vekkerrel is kéne pótolnom az űrt. Alapvetően napi használatra szánom, és nem vetem meg az erdőben is hasznos funkciókat.

A választásom a tudás és az ár mérlegelésével a Casio ProTrek PRG-240-esre esett. Az alábbi remek videóban megnézhetitek az óra funkcióit, de angolul nem tudók és társaik kedvéért gyorsan felvázolom a fontosabbakat:
  • fényenergiával működik, nincs szükség elemre (mesterséges fény is tölti)
  • hidegtűrés és vízállóság
  • 1° potosságú, valóban használható digitális iránytű
  • Altiméter - légnyomás érték alapján az óra 5 m pontossággal meghatározza a tengerszint feletti magasságot
  • Barométer - légnyomás értéket jelez és jegyez fel az elmúlt időszakra, a légnyomás változásáról grafikont rajzol, amiből következtethetünk az időjárás várható alakulására
  • hőmérő - levegő vagy folyadék mérésére
  • automatikus háttérvilágítás
  • napfelkelte és napnyugta időpontok
  • egyéb órás funkciók: stopper, világidő, ébresztő, stb.


Ha minden jól megy, a poszt második fele néhány hét múlva a saját tapasztalatokról szól majd.

12 megjegyzés:

  1. Mi történt a másik órával? Már régóta szemezgetek egy tríciumossal, de nem mertem rászánni magam, főleg, mert ez "uzi" nem tűnik egy túl megbízható márkának...

    VálaszTörlés
  2. Sajnos itt is igaz, hogy ami olcsó az szar is. Persze lehet jó boltot csinálni, de okkal kerül egy UZI óra felébe, harmadába egy Luminoxnak. Nem rossz óra a Protector, sőt, az árát meg is éri talán, de csodát nem szabad várni tőle. Fél éves korában leesett a másodpercmutató a helyéről, majd egy velencei-tavi fürdés után az üveg bepárásodott. Persze előfordul ez is, nagy melegben, ha hirtelen a vízbe mész, de egy "katonai" óránál többet várna az ember. Az utolsó lökés az volt, hogy szétszereléskor az allítócsavar tengelye eltört. Akkor dobtam be a kukába úgy, ahogy volt, másfél évesen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi az infót! Én a Traser-eket nézegettem egy ideig, de aztán végül egy Casio GShock G9300-ast vettem és nem bántam meg.

      Törlés
    2. Az is jónak tűnik! Legalább megerősítettél, hogy nem nyúlok mellé a márkával. :)

      Törlés
  3. A márka jó, nekem ez van:) http://casio.timecenter.hu/casio+orak/g-shock+karorak/GW-M5600-1E.ora

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A hétvégén csúnyán le vannak árazva, ki is használtam, most vettem meg a ProTrek-et. :)

      Törlés
  4. A szíja valami elképesztő kényelmetlen, már úton is van egy 24 mm-es, fekete ZULU, hogy lecserélhessem. A poszt második részében lesz szó erről is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Belinkelnéd a ZULU-t ?

      Törlés
    2. Persze, ilyen:

      http://img.auctiva.com/imgdata/1/0/9/3/9/8/6/webimg/518778082_o.jpg

      Ebayen rengeteg van fent, pl.:

      http://www.ebay.com/itm/190672973430?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649#ht_2130wt_905

      Törlés
    3. Elkészült a második fele. :)

      Törlés